Hagel

Hade barnfri kväll/natt igår lördag. Min goa svägerska och svåger tog för några veckor sedan initiativ till en stugövernattning med bad i badtunna. Klart vi nappade på det:-) vi, de och två av svågerns bröder ( en med fru och en utan) åkte iväg mot skogen i mörkret och regnet och blåsten... Vi såg några nerblåsta träd längs vägen till Tränshult och stugan vi hyrt. Vilken mysig stuga! Den påminde mycket om stugan i lindvallen. I kaminen brann en skön brasa och tunnan var på uppvärmning med en brasa, dock inte så varm än, så vi elda på mer och åt först. Pratade, skrattade och hade skoj och klev ner i tunnan när den blivit varm. Sen satt vi där och hade sångtävling. Varmt och gott. Månklart blev det oxå och det slutade regna, blåste lite. Men vi eldade på bra och till slut blev det för varmt. Tre av oss satt kvar lite ändå och då kom det, HAGLET!! Det lustiga var att det var så varmt i tunnan att det känndes inte så mycket att det haglade... Jag gick in iaf, men åke och Jörgen satt kvar en lång stund till och det blev vitt på marken :-)

Eftersom vi eldade hett i kaminen var det VARMT att sova. Jag hade valt loftet. Behövde minsann inget täcke, jag som annars e frälst och alltid måste ha täcke, för det är så skönt. Låg där på min sovsäck o svettades... En underbar afton med god mat och gott sällskap. God frukost och sedan hemåt igen.

Hem till ett kallt hus, oljan slut. Men barnen var vid gott mod, farfar var hos dem över natten. På med elen och raggsockar. Det tog ett tag att få upp värmen här men nu e det skönt! Tog en tripp till glommen o kollade vågorna.

Imorrn jobb igen och på kvällen har loke Luciafirande!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter skönt med badtunna :)

2011-12-12 @ 20:16:37
URL: http://lillafritzson.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack =)



Kul att du vill vara med och följa min resa. Alltid roligt att komma in här och se vad ni har för er!

2011-12-13 @ 09:21:09
URL: http://fetasmalaemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0