Då var det gjort...

Jag har slängt mig ut i det okända, eller ja inte riktigt än, men snart... Sökte ju nytt jobb för ett tag sedan och har vart på intervju nr 1 och nr 2 och förra veckan erbjuden jobbet och idag där för att bli erbjuden en lön, och jag var beredd att börja förhandla (hade satt ett högt löneanspråk för att säkert få mer än vad jag har nu) om lönen. Snacka om snopen och glad när det enda hon säger är att de accepterar mitt löneanspråk. WOho, 2500 mer än jag har idag!!! Helt otroligt, det trodde jag aldrig, så nu är jag en högavlönad förskollärare, eller kommer bli i februari!! Spännande är det och jag ser fram emot det, ser däremot inte framemot att tala om för alla goa barn och föräldrar där jag är nu. De e helt underbara och så mycket beröm som jag fått i höst av föräldrar har jag aldrig fått förr i min yrkeskarriär. Så det blir tufft att ta farväl :-(
Men jag får tänka på allt det positiva och att jag har fått flera nya goa vänner (kollegor) som jag måste hålla kontakten med, jag bara MÅSTE!!! Det var inget lätt val jag gjorde att byta arbetsplats.
Nu till annat! I helgen har min vän Camilla vart här och hälsat på. Alltid lika roligt när vi ses, men intensivt! Hon kom med tåget i lördags förmiddag, vi hämtade henne men bara för att släppa av henne här hemma med Embla och Loke eftersom jag lovat att skjutsa Linnéa till stan (Uppkörning, som hon klarade!!!). När jag kom hem igen åt vi mat och sen tog vi en promenad och lite lek på skolgården. Kvällen var vi trötta, men var på kalas hos pappa och IngMarie. Mycket trevligt att träffa alla släktingar, det är det alltid! Gillar er alla! Men vi åkte hem tidigt för på söndagen väntade äventyr på Universeum! Jag, Camilla och barnen hade en rolig heldag där
(Vi tyckte inte vi behövde köra dubbla bilar, därför stannade Åke hemma. Han hade dessutom vart på svensexa hela lördagen och det tar ju på krafterna ;-) men han städade toaletterna som jag bad om, Puss på dig)
med att titta på fiskar av alla möjliga slag, gå över hängbron, följa vattnets väg, åka hiss, se apor och fåglar, leka i den stora härliga lekplatsen bredvid där vi åt vår matsäck, undersöka rymdfarkoster och en massa annat skoj. Bra dag att vara där, slippa allt regn och blåst som var ute, men det kom rejäla kastvindar när vi körde hem, det gick lugnt och sakta på motorvägen. Väl hemma hade Åke påbörjat maten och Lars och barnen kom och käkade oxå. Trötta och nöjda njöt vi i soffan en stund på kvällen.
Idag har jag haft semester, så Camilla och jag åkte till Gekås (Linnéa slank med på ett hörn) utan barn! Hennes jobbarkompis var där och hon skulle åka med henne hem. När vi kom på morgonen var där LITE folk, nästan tomt på parkeringen fast klockan var 9. Så härligt, men det fylldes på ganskla snabbt. Handlade till jobbet en massa och en hel del slank ner till oss själva med, som vanligt när man är där så hittar man mycket "bra ha"?!?!
Nu ska jag julklappspyssla lite.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

´Grattis till nya jobbet!

2011-11-29 @ 08:10:28
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack för en härlig helg! Kan leva länge på våra "träffar". Håller alla tummar jag har för att det blir bra på nya jobbet :) många kramar

2011-11-30 @ 19:16:11
URL: http://lillafritzson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0