Foton!!

Sitter här vid datorn och flyttar över alla mina 1000 tals bilder från hårddisken till vår nya externa hårddisk (det började bli väldigt överfullt) och passar då på att titta på lite bilder. Så goa och söta barnen var när de var bebisar, kan inte låta bli att sakna det :-) Åh vad extremt mycket bilder jag/vi har som vi inte tar vara på elelr använder till nånting... Borde verkligen rensa upp bland dem, skulle nog gå och slänga hälften om man ransakade sig själv..
Jag hade ju en annan blogg tidigare och jag har konstaterat att jag tyckte det var smidigare och lättare att ladda upp bilder där än här, eller så har jag inte lärt mig riktigt bra. Jag tycker det tar så lång tid och den laddar bara ett foto itaget. Någon som har lite tips på hur man laddar up bilder på ett bra vis till bloggen?!?! Tacksam för hjälp.
Nu har jag en vecka kvar på mitt jobb innan nästa tar vid. Det ska bli spännande att se nåt nytt, för det är alltid nyttigt, men jag vet inte om jag gör rätt. Eller rätt och rätt... Jag börjar inse att jag ska åka längre varje dag och att mina dagar är längre (eftersom jag är ledig en dag varannan vecka istället för kortare dagar, som jag egentligen föredrar) Jag kommer vara HELT SLUT när jag hämtar barnen vid 17 eller 18 och de är hungriga och trötta och jag likså. Usha usha.. Hoppas jag kommer trivas så att det överväger de långa dagarna. Har haft några vård av barn dagar denna och förra veckan, och tycker det är ganska skönt att ta dagen som den kommer, lunka runt i mysbyxor och städa lite, leka lite med barnen och bara vara. När vi jobbar hinner vi ju knappt se våra barn, eller inte jag iaf. Tar hand om andras barn, är tålmodig med dem, är pedagogisk med dem, och älskar mitt jobb, det gör jag verkligen! Men när hinner jag ge mina egna barn den goa, tålmodiga, pedagogiska biten av mig?! Jo de får väl sina beskärda del, men ibland önsklar jag att jag orkade ge lika mycket hemma som jag gör på jobbet. Fast å andra sidan så är det alltid lättare att hålla på regler och gränser med andras barn på jobbet än med ens egna som gnäller..
Jaja ni behöver inte ta så stor notis om det jag skrivit ovan, bara kände för att skriva lite och det blev om första bästa sak jag tänkte på. Älskar mina barn över allt annat och det som jag ger mina "jobbe"barn, det får ju mina egna barn av sina pedagoger!
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är verkligen en jättebra pedagog och mamma! Hoppas E har piggnat till. Själv ligger jag i sängen och mår inget vidare faktiskt, men det går väl över snart hoppas jag! Kram på er!

2012-01-24 @ 16:12:13
URL: http://lillafritzson.blogg.se/
Postat av: Anita

Malin!

Era barn får säkert allt vad dom behöver av er, tror inte det är så många som ger lika mycket tid och kärlek till barnen som ni. När jag skriver allt så menar jag verkligen allt vad ett barn behöver och lite till. Tycker alla tre är trygga och verkar må riktigt gott.

2012-01-24 @ 20:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0