Säger som alla andra!

Gott Nytt År!!!

Vårt nya år firades in tillsammans med våra goda grannar Lars och Maria. Vi var hemma hos dem tillsammans med en familj till. 6 vuxna och 7 barn, ganska lagom skara faktiskt! Barnen lekte oerhört bra tillsammans hela kvällen, inte ett litet gnäll nånstans, nu börjar det märkas att de blir äldre och klarar sig mer och mer själva! Det var sååå skönt. Tuva kom emellanåt och fick sig lite mamma eller pappagos, eller så lekte hon själv lite och så tillsammans med de "stora" barnen (våra 5 och 8, grannens 4 och 6 och det andra parets 1 och 6, den lille var med oss förstås).
Loke som brukar vara tröttast i vår familj om kvällarna och då bli väldigt gnällig var nöjd och glad, kom en gång och var trött, jag erbjöd honom att sova men NEJ, det gick inte... strax innan 23 gick vi ut allihop för att tända ett par av våra himmelslyktor så att de barn som faktiskt var väldigt trötta kunde somna sedan. Tuva slocknade då i vagnen, och grannens barn somande gott oxå. Men Embla Loke och Emmi var vakna över tolvslaget och då var vi såklart ute igen och tittade på alla fyrverkerier och hissade upp några fler lyktor. De var väldigt vackra att titta på, men de försvann fort för det blåste lite. Svårtända tycker jag att de var, men vi hade kanske inte rätta knycken...
Vi hade en mycket trevlig kväll/natt med god mat och gott sällskap!
Vi har nu varit lediga sedan dagarna innan julafton och vad har vi då gjort?! Lite smått har jag skrivit om innan, tex den härliga dagen vi tillbringade ute och grillade! Det var underbart. Vi har varit på klitterbadet oxå, det var efterlängtat av alla våra tre badfantaster. De simmar, dyker, plaskar och leker för fulla muggar, ingen som är rädd för vatten här inte! SÅ härligt (+att jag fick solat lite solarium, mmm ljuvligt!) Vi har varit hos våra goda vänner Åsa och Jonas, bara Åke och jag på spelkväll, med fondue - ätning. Gott och trevligt!! Det är alltid avslappnande att kunna ägna sig helhjärtat åt ett spel utan barn som avbryter, eller som vill vara med fast det är för vuxna. Måste göras om SNART igen! Vi har varit hemma och slappat, spelat spel, lekt och städat. Barnen har lekt med kompisar. Jag har tränat, EN gång än så länge, cyklade två varv i höråsen och var totalt slut efteråt. DÅLIG kondition och kände av min ansträngningsastma. Men skam den som ger sig, det går ju inte att pausa mitt i för att vila... Det blir fler gånger helt klart. Åke tränar för fullt inför sin maraton, han har nu sprungit i princip varje dag i två månader och mer blir det. Sen har vi faktiskt sovit liiiiite längre än annars, även om jag har kännt vissa mornar att jag velat sova ännu mer, för att jag såklart har vart uppe längre än jag brkar och är trött även om barnen sovit 30-60 min längre än annars. Men men så är det, idag steg jag iaf inte upp förrän typ 11.
Julafton tillbringade vi hos min kära svärmor, massa god mat, paket, umgänge, spel och snack. Så härligt och tre nöjda barn! Dock trötta och lite gnälliga framåt kvällen, men så nöjda med dagen. På morgonen fanns det paket under granen hemma och dessa fick öppnas då! Loke och Embla fick varsitt STORT paket coh när Loke började öppna sit såg det ut så här:
och hans kommentar var: "Hahaha, roligt, det är ju ingenting i..." Sagt lite halvnervöst, lite sarkastiskt och lite roligt. Vi skrattade gott åt honom (han är den som vart mest uppspelt över alla klappar, skulle han få några, skulle han få många, vad skulkle han få etc) Så när han nu öppnade detta stora, först julklappspappret och däär under var det grå tapet virad runt innehållet - därav "ingenting" i det. Han fortsatte iaf öppna och var väldigt glad över innehållet . En snowboard (ingen riktig, utan en i plast som man har sina vanliga kängor och spänner fast bara) men då kom ju nästa problem. "Det är ingen bra jul..."  "Här är ingen snö..." Han vill ju såklart åka direkt, och han vill ta med dem till farmor. för det kunde ju kanske kanske börja snöa, eller??? Detta gnagde i honom hela dagen, ingen bra jul - ingen snö.. Snowboarden blev iaf hemma och den har blivit provåkt både i soffan och i sängen och vi längtar efter snön!!! Tyvärr ska vi inte åka upp till fjällen i år, fast vi alloa längtar extremt mycket (Embla fick slalomskidor i sitt stora ppaket, dock något långa än). Vi ska dra på solsemester till grekland i sommar istället. Kanhända blir det nån tur till ulricehamn eller hestra om det blir nån snö. Vi får se.
Vi haer ledigt i en vecka till och fyller den ganska lätt, jag har ett stort och ärofyllt uppdrag på lördag då vi ska på bröllop, att vara Toastmaster. Hinner nog bli väldigt nervös på en vecka tror jag. Det är bara 120 personer med på bröllopet, det klara jag och syrranm galant :-)) Nu ska jag krypa upp i soffan och spela nåt spel!
Återigen ett riktigt gott nytt år på er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0